Handig, een middenbok!

  • middenbok 1
  • middenbok 2
  • middenbok 3
  • DSC_4080 (Large)
  • DSC_4084 (Large)
  • DSC_4085 (Large)
  • DSC_4083 (Large)
  • DSC_4079 (Large)
  • DSC_4082 (Large)
  • DSC_4081 (Large)

Na vijf jaren een aparte paddock stand onder het achterwiel gebruikt te hebben ga ik het nu handiger doen. Dankzij meneer SW-Motech in Duitsland. Tijdens een rondje Googelen kwam ik ineens deze club tegen die een middenbok voor de Triumph fabriceert. Niet getreuzeld, bestellen die hap! Het ding werd door mPartz vlot geleverd en zojuist heb ik de boel eronder gesleuteld. Ik kan niet anders zeggen, strak. Héél strak. Deutsche gründlichkeit zogezegd. Het ding past naadloos. En valt niet eens buitengewoon op. Perfect. Dat maakt het smeren van een ketting ergens in de bergen tijdens een vakantie toch een héél stuk makkelijker. Zie de foto’s.

DSC_4079 (Large)DSC_4081 (Large)DSC_4080 (Large) DSC_4082 (Large) DSC_4083 (Large) DSC_4085 (Large) DSC_4084 (Large)middenbok 3middenbok 2middenbok 1

5 reacties

  1. Kees Heeren schreef:

    Beste hr. Putting,
    Zeer mooie professionele website, hulde!
    Veel herkenbare dingen ook, omdat ik onlangs ook een (tweedehandse) Speed Triple heb aangeschaft.
    Heb ook met veel interesse deze week uw belevenissen met de Triumph in Moto 73 (marathonmotor) gelezen; vrij laat maar ik ben geen abonnee, leen altijd uit de bieb en dan loop je achter.
    Met betrekking tot de SW-Motech middenbok heb ik een vraag: is de montage daarvan een ingewikkelde klus?
    Zo op het eerste gezicht lijkt mij de collector van het uitlaatsysteem in de weg te zitten bij het uithalen en weer monteren van de lange voorste bout van het linksysteem (daar waar de middenbok dus aan komt te zitten).
    Aangezien ik maar een middelmatige sleutelaar ben, hangt in mijn geval de aanschaf van zo’n (door mij felbegeerde) accessoire van dat soort dingen af; het moet immers niet te ingewikkeld worden!
    Tot slot wens ik u nog veel zorgeloze kilometers toe met de Triumph en succes met de leuke website.
    Ik zal hem frequent bezoeken.
    Veel motorgroeten,
    Kees. -Brittania rules!-

    • ronputti schreef:

      Hoi Kees,

      Leuk dat je mijn site leuk vindt. Ik doe mijn best. Wat de middenbok betreft, nee, de uitlaat hoeft er niet af. Het is een simpel klusje waar ik pakweg een uurtje voor nodig had. Wat me de meeste tijd kostte was uitpuzzelen hoe het ding te monteren. De tekening is niet heel duidelijk. Dus heb ik eerst een tijdje met de bijgeleverde steunen zit passen en meten totdat ik doorkreeg hoe het zit. Achteraf blijkt het dan appeltje eitje, maar dat is haast met alles zo. Toen ik de bok binnen had had ik ook het vermoeden dat de motor opgebokt wat zou wiebelen. Het ding oogt een beetje fragiel. Maar dat valt reuze mee. Opgebokt staat de Speed als een huis. Het lijkt wel of de bok een originele Triumph montage is, zo solide.

      Ik heb de pagina aangevuld met wat instructietips en foto’s.

  2. Kees Heeren schreef:

    Beste hr. Putting,
    Hartelijk bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag.
    De extra montagetips en foto’s maken veel duidelijk.
    Dat scheelt me sowieso een hoop gepuzzel bij het monteren, want ik ben nu vastbesloten deze handige accessoire aan te schaffen.
    Uw goede ervaringen met de middenbok en uw heldere uitleg betreffende de montage ervan hebben daarbij de doorslag gegeven.
    Nogmaals hartelijk dank en vriendelijke groeten,
    Kees.

  3. Patrick Lasker schreef:

    Goedemiddag Ron,

    komt de ketting t.z.t. niet tegen de bok aan?
    Levert dit problemen op?
    Zit er nogal dichtbij als ik het zo zie.

    mvg
    Patrick

    • ronputti schreef:

      Ja, hij zit er dicht bij, maar geen problemen. Als je op de motor gaat zitten en hij dus inveert loopt de ketting ruim vrij van de bok. Tenminste, als je ketting correct is gespannen. In ieder geval, na zo’n 20.000 km ermee gereden te hebben tot nu toe probleemvrij. Wel een hoop gemak van gehad.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.