Stroom!

Die standaard accu in die Triumph Speed Triple, die Yuasa, het blijft een zwak dingetje. Dus tijd om daar eens wat aan te doen nu het nieuwe seizoen staat te trappelen van ongeduld. Alle moderne electronica en snoerloos gereedschap doet het met Lithium-Ion, kortweg Li-on. Accu’s dus. En dat werkt blijkbaar prima. Li-on accu’s zijn sinds nog niet zo lang ook leverbaar voor auto’s en motoren. Ik heb redelijk wat uurtjes Googelen achter de rug en veel mensen hebben goede ervaringen met een Li-on accu in hun brommer. Dus heb ik zojuist mijn eigen Li-on accu geleverd gekregen, keurig thuisbezorgd. Hij is net zo dik en breed als de Yuasa, maar wel 5 cm lager. Dus heb ik onder de buddy ineens extra ruimte voor een lunchpakket, of een paar pakkies shag. Oh nee, ik rook niet. Dan doe ik er maar een bandenreparatiesetje in. Een ander voordeel is het gewicht. De Yuasa weegt 4,2 kg. De Lio-in (van JMT) slechts 800 gram. Daar ga ik vast profijt van hebben op Zandvoort. Laatste punt: start de Speed eigenlijk wel met een Li-on? Geen idee. Ik neem aan van wel. Dat ga ik dus snel uitproberen. Misschien morgen even, als het weer meewerkt.

De accu is bij mPartz gekocht en is gefabriceerd door JM-Technics. Later ontdekte ik dat Li-ion accu’s van Shido kwalitatief beter zijn. Die hebben betere koude-start-eigenschappen.

20150221_124512 (Medium)20150221_124445 (Medium) 20150221_124500 (Medium)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.