KTM, de stand van zaken

Na mijn vorige update wordt het weer tijd om de stand van zaken op te maken, want de KTM is bezig met de 6e jaargang. Hij heeft net een vakantie Frankrijk/Spanje en een rondje Luxemburg achter de rug. De teller staat nu op iets meer dan achtennegentigduizend kilometer. De ton komt dichtbij. Dat wordt een fotomoment. Ergens in het najaar schat ik want grote ritten zitten dit jaar niet meer in de planning. Dus jongen, wat is er verder te melden? Geen moer, eigenlijk. Het ding heeft sinds de vorige beurt geen valse klap gegeven. Da’s mooi. Heb ik nog wensen? Misschien een bagagerekje met topkoffer. Nee, dat is niet mooi. Ik vind die dingen afschuwelijk. Maar het is praktischer dan rondrijden met twee gestapelde roltassen op elkaar, denk ik.

Tijd om in te ruilen? Vroeg iemand laatst. Neen. Ik zou niet weten waarom. De motorzaken zien mensen als ik liever gaan dan komen. Want aan ons is niks te verdienen. Nou ja, in de werkplaats trekken ze het wel recht. Geen zorgen! Ik lees de motorbladen en ik ben prima op de hoogte van alle ontwikkelingen maar er is niet één ander merk en/of type waarvan ik denk dat ik er voordeel uit haal door de Superduke GT erop in te ruilen. Hoogstens krijg ik ongeveer hetzelfde. Ducati Adventure? Schitterende machine! BMW XR 1000? Niks mis mee. Zelfs het laatste model KTM GT brengt niks extra. Jawel, andere koplamp, ander ruitje, andere cockpit, beetje aan de electronica gerommeld. Dat is het. Dus geen wezenlijke veranderingen. Daarvoor ga ik geen 12k erbij leggen op mijn huidige dagwaarde. Mijn GT doet tot op de dag van vandaag datgene dat ik vind dat een motor moet doen en kunnen. Basta. Er schijnt een heel nieuw model Superduke GT aan te komen. Volgend jaar, geloof ik. Met het nieuwe frame van de huidige nieuwe Superduke. Misschien wordt dat iets.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.